Dr Emily Peppers

DrEmily Peppers obroniła doktorat na Uniwersytecie w Edynburgu w Szkocji w 2014 roku. Jej rozprawa doktorska nosi tytuł Introduction of the viol into sixteenth-century France: perspectives on the cultural integration of musical instruments (https://era.ed .ac.uk/handle/1842/17977). W październiku 2021 roku dr Emily Peppers dołączyła do grupy pracowników Instytutu Muzykologii. W ramach programu Marie Skłodowska-Curie Postdoctoral Fellowships (2021–2026) realizuje projekt badawczy pt. Musical Materialities and Conduits of Culture: revealing the hidden histories of music during Poland’s ‘Golden Age’ (c. 1475 – 1600). Streszczenie dostępne pod adresem: https://cordis.europa.eu/project/id/890285. Innowacyjnośc projektu polega na zastosowaniu technologii cyfrowych, w szczególności analizę kodowania i oprogramowanie do optycznego rozpoznawania znaków w badaniach archiwalnych.
Zainteresowania badawcze dr Emily Peppers odnoszą się do instrumentów muzycznych, materialnej kultury muzycznej, historii sztuki i transferu kulturowego. Badaczka ma prawie 20-letnie doświadczenie jako specjalistka ds. muzeów i dziedzictwa kulturowego w Szkocji (niezależne stanowiska doradcze). Pracowała także dla takich instytucji jak University of Edinburgh, Musical Instrument Museums Edinburgh, Museums Galleries Scotland i Creative Scotland.
ORCID ID: 0000-0002-5404-3239

Publikacje:
W druku: “After Death Inventory of Madame Montcuyt, wife of Rouen Cathedral organist Guillaume Montcuyt’, in The Museum of Renaissance Music: A History in 100 Exhibits, Vincenzo Borghetti and Tim Shephard, eds. (Brepols), 2021, in pre-press/final stages.

W druku: ‘Nommer les instruments de musique : entre spectacle public et pratiques privées’ (Naming musical instruments: between public spectacle and private practice), in Le Lexique Musical de la Renaissance : Une nouvelle approche au vocabulaire de la musique ancienne El léxico musical del Renacimiento: un Nuevo enfoque al vocabulario de la música antigua (Classiques Garnier), 2021, in pre-press/final stages.

‘La viole à la cour de Lorraine au XVI siècle: exploration d’une histoire cache par les écrits’ (The viol at the court of Lorraine during the sixteenth century: an exploration of hidden histories), in La Renaissance en Europe dans sa diversité, actes du congrès international organisé à Nancy (10-14 juin 2013), vol I (Nancy: Groupe de recherche XVIe et XVIIe en Europe, Université de Lorraine, 2015), 363-77.

‘Richard Hume and Viol Making in Early Sixteenth-Century Britain’, Journal of the American Musical Instrument Society, volume XXXII (Autumn 2006), 124-44.
Violin Making in Scotland: Festival Exhibition Handbook, editor. (Edinburgh: Edinburgh University Collection of Historic Musical Instruments, 2006).