dr Aneta Markuszewska
W 2003 roku ukończyła studia magisterskie w Instytucie Muzykologii UW pracą napisaną pod kierunkiem prof. Aliny Żórawskiej-Witkowskiej Dramma per musica ‘Tolomeo et Alessandro’ Domenica Scarlattiego. W roku 2005 ukończyła studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie klawesynu prof. Władysława Kłosiewicza. Rok później ukończyła również studia w Hochschule für Musik w Würzburgu w klasie Historische Tasteninstrumente pod kierunkiem prof. Glena Wilsona. W czerwcu 2011 roku obroniła rozprawę doktorską Festa i muzyka na dworze Marii Kazimiery Sobieskiej w Rzymie (1699–1714). Od grudnia 2011 adiunkt w Zakładzie Powszechnej Historii Muzyki.
W latach 2012-2014 członek projektu europejskiego ENBaCH (European Network for Baroque Cultural Heritage); w latach 2013-2016 członek europejskiego projektu HERA (Humanities in the European Research Area), projekt MusMig; od stycznia 2018 kierownik polskiej grupy polsko-niemieckiego projektu Pasticcio. Ways of Arranging Attractive Operas (program Beethoven 2).
Jej główne zainteresowania naukowe to: opera XVII i XVIII wieku, a także muzyka klawiszowa tego okresu.
Do pobrania: spis publikacji.
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-7087-0621