Publikacje zwarte

dr hab. Tomasz Baranowski

Monografie

Estetyka ekspresjonizmu w muzyce XX wieku, Białystok: Wydawnictwo Elan 2006.

Profile Skriabina. Szkice z poetyki twórczości, Białystok: Wydawnictwo Elan 2013.

dr hab. Irena Bieńkowska, prof. ucz.

Monografie

Muzyka na dworze księcia Hieronima Floriana Radziwiłła, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 2015.
Edycje

Completorium a 9. Chori Collegii Sandormiriensis Societatis Jesu, ed. Irena Bieńkowska, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa 2017.

Sonaty Francesca Marii Cattaneo (1697–1758) oraz Finali i Duetto z rękopisu tarnowskiego (PL-TA 23), Warszawa, Wydawnictwo Sub Lupa 2018.

dr Agnieszka Chwiłek

Edycja

Feliks Nowowiejski. Pieśni na głos i fortepian (opracowania świeckich pieśni ludowych). Kraków, PWM 2017.

prof. dr hab. Piotr Dahlig

Monografie

 

Ludowa praktyka muzyczna w komentarzach i opiniach wykonawców w Polsce, Warszawa: Instytut Sztuki PAN 1993

Muzyka Adwentu. Mazowiecko-podlaska tradycja gry na ligawce, Towarzystwo Naukowe Warszawskie, Uniwersytet Warszawski, Instytut Sztuki PAN, Warszawa 2003

Cymbaliści w kulturze polskiej, Instytut Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2013

 

Tradycje muzyczne a ich przemiany. Między kulturą ludową, popularną i elitarną Polski międzywojennej, Warszawa: Instytut Sztuki PAN 1998

dr Tomasz Górny

Monografie

Polifonia. Od muzyki do literatury, Kraków: Universitas 2017.

Trzecia część Clavier Übung Johanna Sebastiana Bacha, Kraków: Universitas 2019.

dr Mariusz Gradowski

Monografie

Big beat. Style I gatunki polskiej muzyki młodzieżowej (1957–1973), Warszawa: Aspra 2018.

dr hab. Anna Gruszczyńska-Ziółkowska, prof. ucz.

Monografie

Detrás del Silencio: La Música en la Cultura Nasca, Sociedad Polaca del Estudios Latinoamericanos/Fondo Editorial de la Pontificia Universidad Católica de Perú, 2013.

[wraz z Katarzyną Tatoń i Ireneuszem Czajką], Wydobyte z ciszy, Warszawa: Instytut Muzykologii UW 2021.

prof. dr hab. Zofia Helman

Monografie

Neoklasycyzm w muzyce polskiej XX wieku, Kraków: PWM 1985.

Roman Palester. Twórca i dzieło, Kraków: Musica Iagellonica 1999.

Między romanyzmem a nową muzyką, Warszawa: Narodowe Centrum Kultury 2013.
Redakcje

Pieśń w twórczości Karola Szymanowskiego i jemu współczesnych
Edycje

Korespondencja Fryderyka Chopina 1816–1831. Tom 1, red. Zofia Helman, Zbigniew Skowron, Hanna Wróblewska-Straus, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 2009.

Shopan zen shokan: 1816-1831 nen: Pörando jidai / Shopan; ed. Zofia Helman, Zbigniew Skowron, Hanna Wróblewska-Straus; transl. Sekiguchi Tokimasa [et al.].Tōkyō: Iwanami Shoten, 2012.

Korespondencja Fryderyka Chopina 1831–1838. Tom 2, cz. 1, red. Zofia Helman, Zbigniew Skowron, Hanna Wróblewska-Straus, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 2017.

Korespondencja Fryderyka Chopina 1838–1839. Tom 2, cz. 2, red. Zofia Helman, Zbigniew Skowron, Hanna Wróblewska-Straus, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 2017.

Shopan zen shokan: 1831–1835 nen: Pari jidai (jō) / Shopan; ed. Zofia Helman, Zbigniew Skowron, Hanna Wróblewska-Straus; transl. Sekiguchi Tokimasa [et al.].Tōkyō: Iwanami Shoten, 2019.

dr hab. Tomasz Jeż

Monografie

Kultura muzyczna jezuitów na Śląsku i ziemi kłodzkiej (1581-1776), Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Luba 2013.

The Musical Culture of the Jesuits in Silesia and the Kłodzko County (1581–1776), Peter Lang 2019.
Redakcje

Universalia et particularia. Ars et praxis Societatis Jesu in Polonia, ed. Bogna Bohdanowicz, Tomasz Jeż, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa 2018 (Fontes Musicae in Polonia, B/III).
Edycje

Martinus Kretzmer (1631–1696). Sacerdotes Dei benedicite Dominum, Memorare o piissima virgo, Aeterne rerum omnium effector Deus, Laudem te Dominum, ed. Tomasz Jeż, Maciej Jochymczyk, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa 2017 (Fontes Musicae in Polonia, C/I).

Georgius Braun (1658–1709). In nomine Jesu, O caelitum Dux, ed. Tomasz Jeż, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa 2017 (Fontes Musicae in Polonia, C/II).

Nicolaus Franciscus Frölich († 1708). Viaticum mortuorum, O Maria Virgo pia, Salve Regina, ed. Tomasz Jeż, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa 2018 (Fontes Musicae in Polonia, C/IV).

Joannes Faber (1600–1667). Litaniae de omnibus Sanctis pro diebus Rogationum a 10, ed. Tomasz Jeż, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa 2018 (Fontes Musicae in Polonia, C/VII).

Johann Thamm (1719–1787) / Anton Weigang? (1751–1829). Opella de Passione Domini, ed. Tomasz Jeż (2019), Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa 2018 (Fontes Musicae in Polonia, C/XI/1-2).

dr hab. Agnieszka Leszczyńska, prof. ucz.

Monografie

Melodyka niderlandzka w polifonii Josquina, Obrechta i La Rue, Warszawa 1997.
Redakcje

70 lat muzykologii na Uniwersytecie Warszawskim, red. Agnieszka Leszczyńska, Warszawa 2021. 

The Musical Heritage of the Jagiellonian Era, edited by Paweł Gancarczyk and Agnieszka Leszczyńska, Instytut Sztuki PAN, Uniwersytet Warszawski, Biblioteka Narodowa, Warszawa 2012. 

Muzykologia u progu trzeciego tysiąclecia. Teoria i praktyka. (XXIX Ogólnopolska Konferencja Muzykologiczna ZKP), red. Ludwik Bielawski, J. Katarzyna Dadak-Kozicka, Agnieszka Leszczyńska, Akademia Muzyczna im. F. Chopina, Instytut Sztuki PAN, Warszawa 2000.

Muzykologia wobec przemian kultury i cywilizacji, red. Ludwik Bielawski, J. Katarzyna Dadak-Kozicka, Agnieszka Leszczyńska, Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 2001.

Staropolszczyzna muzyczna. Księga konferencji, Warszawa 18–20 października 1996, red. Jolanta Guzy-Pasiakowa, Agnieszka Leszczyńska, Mirosław Perz, Wydawnictwo Neriton, Warszawa 1998.

prof. dr hab. Iwona Lindstedt

Monografie

Dodekafonia i serializm w twórczości kompozytorów polskich XX wieku, Lublin: Polihymnia 2001.

Sonorystyka w twórczości kompozytorów polskich XX wieku, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 2010.

Piszę tylko muzykę. Kazimierz Serocki, Krakow: PWM 2020.
Edycje

Kazimierz Serocki: wykłady, wypowiedzi, zapiski. Zebrała i opracowała Iwona Lindstedt, Krakow: PWM 2022.

dr Sylwia Makomaska

Monografie

Muzyka na peryferiach uwagi. Od "musique d’ameublement" do audiomarketingu, Warszawa: WUW 2021.

dr Aneta Markuszewska

Monografie

Festa i muzyka na dworze Marii Kazimiery Sobieskiej w Rzymie. Warszawa: Muzeum Pałac w Wilanowie, 2012.

Kompozytorki i patronki muzyki w XVII i XVIII wieku, Warszawa: Muzeum Pałacu w Wlanowie 2017.
Redakcje

Music Migration in the Early Modern Ages. Eds.: Jolanta Guzy-Pasiak, Aneta Markuszewska. Warsaw: Liber Pro Arte, 2016.

dr Katarzyna Naliwajek

Monografie

Katarzyna Naliwajek-Mazurek, Elżbieta Markowska, Okupacyjne losy muzyków. Warszawa 1939–1945, t. 1, Warszawa: Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego 2014.

Katarzyna Naliwajek-Mazurek, Andrzej Spóz, Okupacyjne losy muzyków. Warszawa 1939–1945, t. 2, Warszawa: Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego 2015.

Katarzyna Naliwajek, Sounds of Apocalypse. Music in Poland under German Occupation, Peter Lang 2022.
Edycje

Konstanty Regamey, Wybór pism estetycznych, red. Katarzyna Naliwajek-Mazurek, Kraków: Universitas.

dr hab. Tomasz Nowak

Monografie

Tradycje muzyczne społeczności polskiej na Wileńszczyźnie. Opinie i zachowania, Warszawa: Towarzystwo Naukowe Warszawskie i Instytut Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego, 2005.

Taniec narodowy w polskim kanonie kultury, Warszawa 2016.

dr hab. Szymon Paczkowski

Monografie

Styl polski w muzyce Johanna Sebastiana Bacha, Lublin: Wydawnictwo Muzyczne Polihymnia 2011.

Polish style in the music of Johann Sebastian Bach, Rowman Littlefield Publishers 2017.

dr hab. Anna Ryszka-Komarnicka

Monografie

 "Księga Judyty" w oratoriach włoskich epoki baroku, Warszawa: Instytut Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego 2017.

prof. dr hab. Zbigniew Skowron

Monografie

Teoria i estetyka awangardy muzycznej drugiej połowy XX wieku, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 1989, 22013.

Nowa muzyka amerykańska, Kraków: Musica Iagellonica 1995, 22011.

Myśl muzyczna Jeana-Jacques’a Rousseau, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 2010 (najpiękniejsza książka roku w dziale humanistyki, w 51. Konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek; opracowanie graficzne –  Maciej Buszewicz).
Redakcje

Estetyka i styl twórczości Witolda Lutosławskiego, Kraków: Musica Iagellonica 2000.

Lutosławski Studies, Oxford: Oxford University Press 2001.

Karol Szymanowski w perspektywie kultury muzycznej przeszłości i współczesności, Kraków: Musica Iagellonica 2007.
Edycje

Witold Lutosławski, Zapiski, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego 2008.

Lutosławski on Music, Lanham, Maryland: The Scarecrow Press 2007.

Zofia Lissa, Wybór pism estetycznych, Kraków: Universitas 2008.

Korespondencja Fryderyka Chopina 1816–1831. Tom 1, red. Zofia Helman, Zbigniew Skowron, Hanna Wróblewska-Straus, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 2009.

Korespondencja Fryderyka Chopina z George Sand i z jej dziećmi, opracowała Krystyna Kobylańska, wydanie II przejrzał i uzupełnił Zbigniew Skowron, Warszawa: Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, Państwowy Instytut Wydawniczy 2010.

Witold Lutosławski, O muzyce. Pisma i wypowiedzi, Gdańsk: słowo/obraz terytoria 2011.

Shopan zen shokan: 1816-1831 nen: Pörando jidai / Shopan; ed. Zofia Helman, Zbigniew Skowron, Hanna Wróblewska-Straus; transl. Sekiguchi Tokimasa [et al.].Tōkyō: Iwanami Shoten, 2012.

Korespondencja Fryderyka Chopina 1831–1838. Tom 2, cz. 1, red. Zofia Helman, Zbigniew Skowron, Hanna Wróblewska-Straus, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 2017.

Korespondencja Fryderyka Chopina 1838–1839. Tom 2, cz. 2, red. Zofia Helman, Zbigniew Skowron, Hanna Wróblewska-Straus, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 2017.

Shopan zen shokan: 1831–1835 nen: Pari jidai (jō) / Shopan; ed. Zofia Helman, Zbigniew Skowron, Hanna Wróblewska-Straus; transl. Sekiguchi Tokimasa [et al.].Tōkyō: Iwanami Shoten, 2019.

Witold Lutosławski. Correspondence with his Western Publishers and Managers 1966–1994. Tom 1, Kraków: Musica Iagellonica 2019.

Witold Lutosławski. Correspondence with his Western Publishers and Managers 1966–1994. Tom 2, Kraków: Musica Iagellonica 2019.
Przekłady

Jean-Jacques Eigeldinger, Fryderyk Chopin. Szkice do metody gry fortepianowej, Kraków: Musica Iagellonica 1995, 22010.

Enrico Fubini, Historia estetyki muzycznej, Kraków: Musica Iagellonica 1997.

Jean-Jacques Eigeldinger, Chopin w oczach swoich uczniów, Kraków: Musica Iagellonica 2000, 22010.

William G. Atwood, Paryskie światy Fryderyka Chopina, Kraków: Musica Iagellonica 2005.

Carl Dahlhaus, Estetyka muzyki, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 2007.

Marie-Paule Rambeau, Chopin w życiu i twórczości George Sand, Kraków: Musica Iagellonica 2009.

Carl Dahlhaus, Podstawy historii muzyki, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 2010.

George Sand, Historia mojego życia. Tom 1, Warszawa: Narodowy Instytut Fryderyka Chopina 2015.

George Sand, Historia mojego życia. Tom 2, Warszawa: Narodowy Instytut Fryderyka Chopina 2015.

George Sand, Historia mojego życia. Tom 3, Warszawa: Narodowy Instytut Fryderyka Chopina 2015.

George Sand, Historia mojego życia. Tom 4, Warszawa: Narodowy Instytut Fryderyka Chopina 2015.

George Sand, Historia mojego życia. Tom 5, Warszawa: Narodowy Instytut Fryderyka Chopina 2015.

 

Jean-Jacques Eigeldinger, Chopin. Dusza salonów paryskich 1830 – 1848. Warszawa: Narodowy Instytut Fryderyka Chopina 2019.

prof. dr hab. Sławomira Żerańska-Kominek

Monografie

Symbole czasu i przestrzeni w muzyce Azji Centralnej, Kraków: Polskie Wydawnictwo Muzyczne 1987.

Muzyka w kulturze: wprowadzenie do etnomuzykologii, Warszawa 1995.
Redakcje

Mit Orfeusza : inspiracje i reinterpretacje w europejskiej tradycji artystycznej. Studia pod red. Sławomiry Żerańskiej-Kominek, Gdańsk: słowo-obraz-terytoria 2013.

Muzyka w ogrodzie – ogród w muzyce, red. S. Kominek, Gdańsk: słowo-obraz-terytoria 2010.

Nationality vs Universality. Music Historiographies in Central and Eastern Europe, ed. S. Kominek, Cambridge Scholars Publishing 2016

prof. dr hab. Alina Żórawska-Witkowska

Monografie

Muzyczne podróże królewiczów polskich: cztery studia z dziejów kultury muzycznej XVII i XVIII wieku, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 1992.

Muzyka na dworze i w teatrze Stanisława Augusta, Warszawa 1995

Muzyka na dworze Augusta II w Warszawie, Warszawa 1997.

Muzyka na polskim dworze Augusta III, część I, Lublin: Polihymnia 2012.